A's'A:ssa ei ole varsinaista juonta, jonka mukaan peliä pelattaisiin. Olemme myös pyrkineet välttämään sitä kliseistä hyvän ja pahan vastakkainasettelua. Ainut pääjuonenkaltainen runko tälle pelille on ns. ''mahtisukujen'' eli kuningassuvun ja ruhtinassukujen välit, jotka eivät kaikkien sukujen kohdalla ole parhaat mahdolliset.
Amalthaean sukuon pröystäilevää ja elostelevaa. He suosivat niitä ruhtinassukuja, joilla menee hyvin.
Ellemmiiren suku on pääasiassa kieroa ja mielistelevää. Etenkin he yrittävät mielistellä Amalthaean sukua, ja ovatkin siinä onnistuneet.
Trithringenin suku on jokseenkin huoletonta ja elämänhaluista. He kuitenkin osaavat ottaa tosissaan ne asiat, jotka sitä vaativat. Tukee Lothringeniä, mutta ei ole kääntynyt kuningassukua vastaan.
Lothringenin suku on tapoihinsa juurtunutta ja uskollista. He tuntevat syvää vihaa Amalthaean sukua kohtaan johtuen Lumisolan sodasta.
Íorin suku on tottunut seuraamaan sivusta hovin tapahtumia. Heillä on kuitenkin vahvat mielipiteet, mistä johtuen etenkin Ellemmiire pyrkii välttämään sanaharkkaa Íorin kanssa.
Tästä johtuen ainakin ensimmäisen hahmon tulee kuulua johonkin mahtisukuun, jos kyseessä on aatelinen. (Palvelijat ja vastaavat eivät saa kuulua mahtisukuihin.)
Lisäksi pelissä täytyy huomioida selvästi ylemmän ja alemman säädyn vuorovaikutus toisiinsa. Jos puutarhuri alkaa hyppimään aatelisen silmille, saa siitä vähintään karkotuksen palatsista riippuen kyseisen aatelisen arvosta ja vaatimuksista.
Sama koskee myös aatelisia, eli lordin täytyy olla selvästi nöyrä itseään ylempiarvoisen seurassa, esim. ruhtinaan tai kreivin.
Lisäväriä peliin tuo Meritaikuudeksi kutsuttu taikuus, joka antaa harjoittajalleen kyvyn muuttaa muiden mielipiteitä itsestään. Kykyä on kuitenkin alettu pitämään saastaisena, minkä johtuen taikuutta osaavat joutuvat peittämään kykynsä parhaansa mukaan.